{Fresh Orange}

Fresh Orange Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Doa Sang Pencinta

Posted by iDa_941

bismillah...
sebuah doa yang pernah dibaca oleh orang yang menggetarkan tahta tiran, As-Syahid Sayyid Quthb.


Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya 

agar tidak melebihi cintaku pada-Mu


Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta jemu.


Ya Rabbi, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya

agar tidak berpaling dari hati-Mu.


Ya Rabbal Izzat, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang 

yang merindui syahid di jalan-Mu.


Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.


Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu.


Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini
telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, 

telah berjumpa pada taat pada-Mu, 
telah bersatu dalam dakwah pada-MU,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya. 

Kekalkanlah cintanya. 
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.


(As-Syahid Sayyid Qutb)





















amiin Ya Rabbal'alamiin...

*semoga bermanfaat... 

[disarikan dari: http://www.eramuslim.com/oase-iman/hanif-sang-pemberontak-suci-surat-untuk-calon-istriku-tegarlah-di-tengah-badai.htm ]

5 Responses so far.

  1. Anonim says:

    pernah baca nukilan syair(doa) ini, tapi dimana ya, lupa.

  2. iDa_941 says:

    banyak di internet

  3. iDa_941 says:

    sbnrnya ada sumbernya, tp lupa saya cantumkan. bsk insyaAllah...

  4. Anonim says:

    oh geh...nuwun
    semoga berrmanfaat buatku


    :D , smille